kryteria przyjęć do kl. 1 SP w Mysłakowicach w r. szk. 2021/2022
KRYTERIA PRZYJĘĆ UCZNIÓW DO KLAS PIERWSZYCH
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MYSŁAKOWICACH W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Na podstawie :
-
ustawy z 14 grudnia 2016 r. - przepisy wprowadzające ustawę - prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późniejszymi zmianami),
-
ustawy z 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późniejszymi zmianami ),
-
zarządzenia nr 0050.129.2020 Wójta Gminy Mysłakowice z dnia 15 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia terminów i harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym do przedszkoli publicznych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i klas pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mysłakowice,
-
uchwały nr XXXVI/229/17 Rady Gminy Mysłakowice z dnia 3 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów naboru do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których Gmina Mysłakowice jest organem prowadzącym na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów,
-
zarządzenia nr 89/ORG/2021 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach z dnia 26.01.2021 r. w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej do przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych szkoły podstawowej na rok szkolny 2021/2022
§ 1
1. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach podejmuje decyzje o przyjęciu uczniów do wszystkich klas szkoły podstawowej,
2. Dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną do przeprowadzenia rekrutacji uczniów do klas pierwszych szkoły podstawowej.
§ 2
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się :
1. na podstawie zgłoszenia rodziców (prawnych opiekunów) - dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły podstawowej,
2. na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) - dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami, z uwzględnieniem kryteriów zgodnych z treścią uchwały nr XXXVI/229/17 Rady Gminy Mysłakowice z dnia 3 marca 2017 r. tj.
l.p. |
kryterium |
liczba punktów |
dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów |
1 |
Rodzeństwo kandydata do klasy pierwszej uczęszczające już do danej szkoły podstawowej |
5 pkt |
Dane potwierdza dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej szkoły podstawowej |
2 |
Dziecko uczęszczało do szkoły podstawowej / do oddziału przedszkolnego w danej szkole podstawowej lub do przedszkola w obwodzie danej szkoły podstawowej |
4 pkt |
Dane potwierdza dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu danej szkoły podstawowej |
3 |
Rodzic / opiekun pracuje w miejscowości należącej do obwodu danej szkoły podstawowej |
3 pkt |
Zaświadczenie o zatrudnieniu na terenie gminy |
Łączna, maksymalna liczba punktów przyznawanych przez komisję wynosi 12.
§ 3
1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informacje o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły, wywieszonej na tablicy informacyjnej w szkole.
2. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
3. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata (prawny opiekun) może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
4. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica (prawnego opiekuna) kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
5. Rodzic kandydata (opiekuna prawnego) może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
6. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
7. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 4
-
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
-
Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do 31.08.2021 r.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ
§ 5
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2021/2022 przyjmowane są dzieci :
-
7 letnie (urodzone w roku 2014) - objęte obowiązkiem szkolnym,
-
6 letnie (urodzone w roku 2015) - zgodnie z wolą rodziców,
a) jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021,
lub
b) posiada opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
§ 6
Rodzice (prawni opiekunowie) dzieci ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
-
dzieci sześcioletnie - zgłoszenie o przyjęcie do szkoły podstawowej - dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły (załącznik nr 1),
a) pisemne potwierdzenie korzystania z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021,
lub
b) opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
-
dzieci sześcioletnie - wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej - dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły (załącznik nr 2),
a) pisemne potwierdzenie korzystania z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021,
lub
b) opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
c) dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów w procesie rekrutacji,
-
dzieci siedmioletnie - zgłoszenie o przyjęcie do szkoły podstawowej - dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły (załącznik nr 3),
-
dzieci siedmioletnie - wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej - dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły (załącznik nr 4),
a) dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów w procesie rekrutacji.
§ 7
Terminy składania przez rodziców zgłoszeń do klas pierwszych szkoły podstawowej: od 15 lutego 2021 r. do 05 marca 2021 r.
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas pierwszych szkół podstawowych według zarządzenia nr 0050.129.2020 Wójta Gminy Mysłakowice z dnia 15 grudnia 2020 r.
l.p. |
rodzaj czynności |
termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
termin w postępowaniu uzupełniającym |
1 |
Złożenie wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 15 lutego do 05 marca 2021 r. do godz. 14.00 |
od 06 do 14 kwietnia 2021 r. do godz. 14.00 |
2 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późniejszymi zmianami) |
od 08 do 12 marca 2021 r. |
od 15 do 21 kwietnia 2021 r. |
3 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych |
18 marca 2021 r. |
22 kwietnia 2021 r. |
4 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia poprzez pisemne oświadczenie (załącznik nr 5) |
od 19 do 26 marca 2021 r. do godz. 14.00 |
od 23 do 27 kwietnia 2021 r. do godz. 14.00 |
5 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
31 marca 2021 r. |
do 30 sierpnia 2021 r. |
Zawieszenie zajęć stacjonarnych w związku z pandemią COVID-19.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zgodnie z zapowiedzią premiera Mateusza Morawieckiego, od poniedziałku 9 listopada br. ZAWIESZONE ZOSTAJĄ ZAJĘCIA STACJONARNE DLA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH. Tym samym, do 29 listopada br. PRZEDŁUŻAMY ZAWIESZENIE ZAJĘĆ STACJONARNYCH DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII.
Czytaj więcej: Zawieszenie zajęć stacjonarnych w związku z pandemią COVID-19.
Wysokośc składki na Radę Rodziców
Nr rachunku bankowego Rady Rodziców
25 1020 2124 0000 8102 0197 6208
W roku szkolnym 2020/21 wysokość składki wynosi 30zł (opłata jednorazowa).